Lanțul Chick-fil-A a înregistrat anul trecut vânzări totale de 5 miliarde de dolari în Statele Unite, mai mari decât ale competitorului KFC care a încheiat cu un rezultat de 4,1 miliarde de dolari, scrie Bloomberg Businessweek.
Schimbarea pare a nu fi contestată de YUM!, compania care deține re]eaua KFC, care a eliminat din cel mai recent raport anual descrierea de „lider pe segmentul de pui din SUA”
Rezultatele sunt cu atât mai surprinzătoare cu cât Chick-fil-A deține mult mai puține restaurante decât KFC. În SUA, numărul acestora a ajuns la 1.775, față de 4.491 de unități deschise de KFC în SUA.
Distribuția magazinelor Chick-fil-A în SUA
Sursă: Bloomberg Businessweek
Practic, fiecare magazin Chick-fil-A a adus 3,2 milioane de dolari în 2013, de aproape patru ori mai mult decât media KFC, de circa 938.000 de dolari.
Totodată, în timp ce vânzările KFC s-au menținut la același nivel în ultimul deceniu, Chick-fil-A a înregistrat creșteri constante. Anul trecut, vânzările Chick-fil-A au crescut cu 3,6%, spre deosebire de cele ale KFC care au scăzut cu 2%.
KFC și-a atins perioada de vârf pe piața americană în 2004, când avea 5.000 de restaurante, de patru ori mai multe decât Chick-Fil-A și o cotă de piață de 46% pe segmentul fast-food-ului cu produse din pui din SUA.
Chick-fil-A intenționează să continue să reducă acest decalaj, iar pentru anul acesta și-a planificat deschiderea a încă 100 de restaurante.